Alternatif Selamat Perut Ubat Asid

Alternatif Selamat Perut Ubat Asid
Aciphex dan Aciphex generik (Rabeprazole natrium) kadang-kadang digunakan sebagai rawatan ubat preskripsi untuk ulser dan hakisan esofagus yang disebabkan oleh refluks asid perut dalam mereka yang mempunyai penyakit refluks asid dan GERD (gastroesophageal reflux disease). Ini ubat preskripsi biasanya diberikan dalam dos 20mg sama ada dalam bentuk tablet atau pil dan diambil untuk 4-8 ​​minggu. Namun walaupun doktor anda telah dibentangkan Aciphex generik sebagai pilihan yang anda perlu sedar semua komplikasi mungkin dan kesan-kesan sampingan yang mungkin dikenakan dengan mengambil Aciphex generik.
Selain daripada kesan sampingan yang berpotensi memalukan, menjengkelkan dan secara terang-terangan maut Aciphex generik terdapat bahaya lain juga. Anda mesti berhati-hati terutamanya untuk tidak lebih mengobati walaupun dalam kes dos yang tidak dijawab. Ia juga boleh bertanggungjawab reaksi alahan dan interaksi berbahaya dengan ubat lain. Aciphex generik boleh sama ada menyebabkan kepekatan ubat-ubatan lain dalam aliran darah atau menjadikan mereka tidak berkesan bergantung kepada ubat-ubatan lain jika ada anda mengambil.
Kesan-kesan sampingan Aciphex generik termasuk:
· Sakit Kepala
· Loya
· Cirit-birit
· Sembelit
· Berkentut
· Jangkitan
· Muntah
· Sakit
· Anemia
· Sakit tekak
· Sakit perut
· Ruam kulit serius
· Pneumonia
· Kekeliruan
· Coma
· Jaundis (kekuningan kulit)
· Kematian secara tiba-tiba
· Hipotiroidisme
· Rendah sel darah putih
· Platelet darah yang rendah
· Tindak balas alahan yang mengancam nyawa
Jika senarai ini kesan sampingan yang berbahaya tidak cukup penghalang dengan sendirinya, anda juga perlu untuk faktor dalam harga bermula pada Aciphex generik serta perjalanan terus doktor dan farmasi. Jika anda bersedia untuk berurusan dengan kos, kesulitan dan risiko Aciphex kesan sampingan generik, ia masih hanya direka untuk membantu gejala keadaan refluks asid untuk tempoh yang singkat.
Melainkan jika anda menyerang dan merawat isu-isu asas anda mungkin akan mendapati diri anda segera kembali pada titik awal lagi dalam beberapa bulan. Jika anda berfikir mungkin lain-lain ubat yang sama boleh menjadi lebih baik, malangnya anda akan kecewa untuk mencari mereka mempunyai senarai hanya sebagai serius dan panjang kesan sampingan. Ini tidak bermakna anda perlu berputus asa dan melenting berputus asa dengan apa cara sekalipun. Terdapat banyak ubat semula jadi yang telah terbukti berjaya untuk beribu-ribu pesakit lain refluks asid dan GERD.
Aciphex generik digunakan untuk merawat gejala yang berpunca daripada pengeluaran sepanjang asid perut dan refluks kandungan perut. Jelas secara semulajadi mengurangkan pengeluaran asid dalam perut dan menonton tindakan yang mencetuskan refluks hanya akal, dan ia tidak begitu sukar. Asas apa-apa rancangan untuk mengurangkan asid perut dan refluks perlu termasuk menghapuskan tabiat buruk seperti memakan produk tembakau, minum arak dan membongkok atau berbaring selepas makan.
Selain itu melaksanakan beberapa bentuk senaman yang kerap boleh menggalakkan pencernaan, mengurangkan kemungkinan masalah refluks. Diet juga memainkan peranan yang besar dalam mencegah gejala dan seharusnya dilihat dengan teliti. Akhirnya terdapat banyak ubat semula jadi yang boleh diambil untuk memastikan keseimbangan yang betul asid perut dan mencegah berulangnya gejala, menghapuskan keperluan untuk ubat-ubatan seperti Aciphex generik semua bersama-sama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar